Pages

Thursday, January 24, 2013

သွ်င္ဒိသာပါေမာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ (သို႔) ေက်ာက္စာေဟာင္းတစ္ခ်ပ္ကို ဖတ္ရႈၾကည္ညိဳၾကည့္ျခင္း

သွ်င္ဒိသာပါေမာက္ (သို႔) ေက်ာက္စာေဟာင္းတစ္ခ်ပ္ကို ဖတ္ရႈၾကည္ညိဳၾကည့္ျခင္း

by Yoma Light Missionary on Thursday, January 24, 2013 at 10:43pm ·
            သွ်င္ဒိသာပါေမာကၡသည္ ျမန္မာ့သမိုင္း၊ ပုဂံေခတ္တြင္ အေရးပါအရာေရာက္ခဲ့ေသာ မေထရ္တစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ပုဂံေခတ္ေနွာင္းပိုင္းတြင္ ျမန္မာဘုရင္ နရသီဟပေတ့ ( တရုတ္ေျပးမင္း ) သည္ ထိုအခိ်န္က တရုတ္မြန္ဂိုစစ္ဘုရင္ျဖစ္ေသာ ကူဗလိုင္ခန္၏ နယ္ခဲ်႔က်ဴးေက်ာ္တပ္မ်ားနွင့္ တိုက္ပဲြမ်ားျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္။ ျမန္မာ မ်ားဘက္မွ ငေဆာင္းခ်မ္းတိုက္ပဲြတြင္ အေရးနိမ့္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႔အနီးရိွ၊ လွည္းက်အရပ္တြင္ စစ္ေရွာင္ေနရခိ်န္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမမ်ားျဖစ္ေသာ ေကာင္းစင္နွင့္ တေကာင္းနယ္မ်ားအထိ က်ဴးေက်ာ္သူမ်ား က သိမ္းပိုက္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အၾကပ္အတည္းကာလတြင္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရးအတြက္ ျမန္မာ ဘက္မွၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံတမန္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဖဲြ႔ကို ေစလႊတ္ခဲ့ရာ ထိုအဖဲြ႔တြင္ သွ်င္ဒိသာပါေမာက္လည္း ပါ၀င္ခဲ့ေလသည္။
            မေထရ္သည္ တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲက်ကာစ အႏၲရယ္ကို လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ျဖင့္မလိုက္၊ ဗုဒၶ၏သား ေတာ္ပီပီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကိုလိုက္ၿပီး ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ သြားေရာက္အေရးဆို ေဆြးေႏႊးခဲ့ေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပုဂံ၏ကံၾကမၼာကိုပန္းခီ်ကို ၾကမ္းတမ္းေသာ စစ္လက္နက္မ်ားျဖင့္ ပံုမေဖာ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေမတၱာလက္နက္ျဖင့္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ပံုေဖာ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။ သြားေရာက္ခဲ့ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သည္ မေထရ္ျမတ္အတြက္ ပန္းခင္းေသာလမ္းမဟုတ္၊ ခရီးၾကမ္းသည္၊ ရာသီဥတုၾကမ္းသည္၊ ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အစားအေသာက္အခက္အခဲမ်ားမွအစ မေထရ္ျမတ္အတြက္ အစစအရာရာ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေနမည္မွာ မလဲြ ေပ။ သြားရမည့္ေနရာက ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ အခိ်န္မေရြး ေကာက္ကာငင္ကာ သြားလို႔ရေသာ အေျခအေန မဟုတ္။
            ထို႔အျပင္ မိမိရင္ဆိုင္အေရးဆိုေဆြးေႏြႊးရမည့္သူက တရုတ္ျပည္ႀကီးအပါအ၀င္ နယ္ေျမအသီးသီးကို သိမ္းပိုက္ထားသည့္ မြန္ဂိုအင္ပါယာ၏စစ္လိုလားသူ ကူဗလိုင္ခန္ဧကရာဇ္၊ အမိပုဂံကဲ့သို႔ေသာ တိုင္းျပည္ ကေလး မ်ိဳးအတြက္ ကိုယ္တိုင္လာေရာက္ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ေနရေသာ နိုင္ငံေရးၾသဇာနွင့္ စစ္အင္အား ခပ္ညံ့ညံ့ဘုရင္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေပ။ ေနာက္ၿပီး မိမိ၏ ဘုရင္ဘက္က စစ္ေရးမလွသည့္အျပင္၊ သူ႔သံတမန္ အဖဲြ႔ကိုလည္းကြပ္ျမစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ ကဲြအက္စဆည္တမန္အက္ေၾကာင္းႀကီးကို လက္ႏွင့္ အတင္းပိတ္ ေနရတာနွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္။ စစ္ေျပၿငိမ္းဖို႔ေနေနသာသာ မိမိအသက္ပင္ ပုဂံသို႔ျပန္ပါလာေရးအတြက္ မည္သည့္အာမခံခ်က္မွ လည္းမရိွသည့္ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာမည့္ ထိလြယ္ခ်လြယ္ အေျခအေနလည္း ျဖစ္သည္။
            ထိုကဲ့သို႔ မိမိဘက္မွ နိုင္ငံေရးနွင့္ စစ္ေရးမ်က္နွာစာတြင္ အစစအရာရာ အနုတ္လကၡဏာျပေနသည့္ အေျခအေနတြင္ မေထရ္ျမတ္အတြက္ စိတ္ရိွလို႔သာသြားရသည္၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီးတက္ၾကြလြပ္လပ္ ပြင့္လင္းေသာ ခရီးစဥ္မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပင္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အေထြေထြရႈပ္ေထြးမႈမ်ားၾကားမွသြား ေရာက္ရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ မေထရ္ျမတ္၏စိတ္တြင္လည္း အနည္းငယ္ေတာ့ ရင္ေလးေနမည္မွာ မလဲြေပ။
            သို႔ေသာ္ မေထရ္ကား စိတ္ဓာတ္မက်၊ အမိပုဂံအတြက္ ဘာမွေသေသခ်ာခ်ာ ေမွ်ာ္လင့္မယံုၾကည္ရဲ ေသာ္လည္း မိမိဘက္ကေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ' ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကို ယံုၾကည္ခဲ့ျခင္း ' ျဖစ္ပံုရသည္။ ပီကင္းေနျပည္ေတာ္အေရာက္ ကူဗလိုင္ခန္ဧကရာဇ္နွင့္ ေတြ႔ခြင့္ရေသာအခါ သတင္းပါးလိုက္ေသာ ေရွွ့တန္း ေရာက္ တရုတ္စစ္သည္မ်ား၏ အစားအေသာက္အခက္အခဲျပႆနာအခ်ိဳ႕ကို အၾကမ္းဖ်င္းတင္ျပေျပာဆိုၿပီး အမိ ပုဂံျပည္သာယာ၀ေျပာေရးအတြက္ ဟိုဟိုဒီဒီေလွ်ာက္ေျပာၿပီး အသနားခံ ေတာင္းခံေနသည္မဟုတ္၊ အျပဳ သေဘာေဆာင္ရန္ခက္ခဲမည့္ သူ႔စည္းကိုယ့္စည္းစသည့္ ရႈပ္ေထြးေပြလီသည့္ နိုင္ငံေရးဆက္ထံုးမ်ားကို အခိ်န္ကုန္ခံျငင္းခုန္ၿပီး ေျဖရွင္းမေန။ ေပစၥကၡပုဂံအေျခအေနအရိွတရားအတြက္ ဘာသာေရးရိပ္မွခိုၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေအာက္ပါအတိုင္း ခပ္ရွင္းရွင္းပင္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
            '' ငါလည္း သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္..မင္းႀကီးလည္း ဘုရားဆုပန္မဟုတ္ေလာ..အဖေဂါတမသာ သနာကို မပ်က္စီးေစပါနွင့္..မင္းႀကီးနိုင္လာခဲ့ေသာျပည္ကား မ်ားလည္းမ်ားလွပါၿပီ၊ ႀကီးလည္းႀကီးလွပါသည္၊ တမၸဒီပျပည္သည္ကား ငယ္လွပါသည္..သာသနာရိွေသာေၾကာင့္လည္း ဘုရားအေလာင္းတို႔အတြက္ ျပည္ျမတ္ ျဖစ္ေန၏...သင့္စစ္သည္သူရဲတို႔ကို မ၀င္ပါေစနွင့္..ငါတို့လည္း ေကာက္ပဲစိုက္ပါအံုးမည္..ေကာက္ ပဲစိုက္ၿပီးလွ်င္ ၀င္လိုက၀င္ပါ..'' ။
            ထိုကဲ့သို႔ ဘာသာေရးရိပ္မွခိုလံႈၿပီး တိုင္းျပည္၏ လတ္တေလာၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အထက္ပါအတိုင္း ရိုးရွင္းလိမၼာစြာ ေတာင္းဆိုလိုက္ေသာအခါ ကူဗလိုင္ခန္လည္း လက္ခံလိုက္ရေလေတာ့သည္။ အမိပုဂံျပည္ အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေရခ်မ္းမ်ား ပက္ျဖန္းနိုင္ဖို႔အတြက္ ၾကမ္းတမ္းေသာစစ္ေရး၊ နိုင္ငံေရးအၾကပ္အတည္းကို ဘာသာေရးလမ္းေၾကာင္းမွတဆင့္ ဖြင့္ယူသြယ္တန္းနိုင္ခဲ့ျခင္းသည္ မေထရ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္အေပၚ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဆုိႏုိင္ပါသည္။
            မေထရ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလစ္းစဥ္အေပၚ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္ျခင္း၏ အင္အားသည္ တိုင္းျပည္၏ အင္အားျဖစ္ခဲ့သည္။ မေထရ္၏ ယံုၾကည္ခ်က္အင္အားေၾကာင့္ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မႈမ်ား၊ စစ္ေဘးဒုကၡမ်ားနွင့္ အေထြေထြအၾကပ္အတည္းမ်ားကို ညင္ညင္သာသာပင္ ေရွာင္ရွားနိုင္ခဲ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မေထရ္သည္ တိုင္းျပည္၏ကံၾကမၼာကို စစ္ခံုရံုးျဖင့္ ေျဖရွင္းရမည့္အစား၊ ဓမၼခံုရံုးမွတဆင့္ ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုးအျဖတ္ ေပးနိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ရွင္ဘုရင္နွင့္တကြ ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းျဖင့္ အမိပုဂံသို႔ ျပန္လာၿပီး ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္း ေဆာက္ကာ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာျဖင့္ ပုဂံ၏ပံုမွန္လည္ပတ္မႈမ်ားကို ျပန္လည္အသက္သြင္းနိုင္ခဲ့သည္။ မေထရ္သည္ကား ပင္ပန္းရက်ိဳးနပ္ခဲ့သည္။
            မေထရ္သည္ ကူဗလိုင္ခန္မင္းနွင့္ ေစ့စပ္ညိွနိႈင္းရာေအာင္ျမင္ခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာဘုရင္က ဟန္လင္းအရပ္ တြင္ လယ္ေျမမ်ား၊ လယ္လုပ္ရန္ကြ်န္မ်ား၊ ႏြားမ်ားကိုပါ လွဴဒါန္းဂုဏ္ျပဳျခင္းခံရသည္။ သို႔ေသာ္ မေထရ္ျမတ္ ကာား အဆိုပါ လွဴဖြယ္အရပ္ရပ္တို႔ကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ မသံုးစဲြဘဲ ပုဂံေတာင္ဘက္ ပန္းပြတ္အရပ္ မဂၤလာ ေစတီေတာ္တြင္ ရတနာသံုးပါးအတြက္ ျပန္လည္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ အဆိုပါ မေထရ္၏ ရတနာသံုးပါးအတြက္ ျပန္လည္ လွဴဒါန္းရန္ ဆံုးျဖတ္မႈကို ေထာက္ဆၾကည့္ပါက မေထရ္သည္ အလိုနည္းပါးျခင္းဂုဏ္၊ ေရာင့္ရဲတတ္ ျခင္းဂုဏ္တို႔နွင့္ ျပည့္စံုေၾကာာင္း သိရိွၾကည္ညိုရသည္။ မိမိ၏ပုဂၢလိကပိုင္ဆိုင္မႈကို တစ္ပါးတည္းသံုးေဆာင္ ခံစားနိုင္ေသာ္လည္း မေထရ္ျမတ္ကား ထိုကဲ့သို႔မေတြး၊ အမ်ားအက်ိဳးရိွမည့္အေရးကိုသာ ဦးစားေပးသျဖင့္ အတၱဟိတစိတ္ဓာတ္ထက္ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္မ်ား လႊမ္းမိုးေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရိွရသည္။
            အမွန္အားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးစဥ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းသည္ မိမိ၏ေအာင္ပဲြမဟုတ္၊ ပုဂံသားတို႔၏ ေအာင္ပဲြသာျဖစ္ေၾကာင္း မိမိကဂုဏ္ျပဳခံျခင္းသည္ ပုဂံသူ၊ သားတို႔ကို ဥေပကၡာျပဳရာေရာက္ေၾကာင္း နွလံုးပိုက္ ထားပံုရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတစ္ဦးတည္း ဂုဏ္ျပဳခံရျခင္းထက္ ျပည္သူလူထုပါ ဂုဏ္ယူရမည့္ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပူေဇာ္ရျခင္းက ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္သည္ဟုလည္း စဥ္းစားခဲ့ဟန္ရိွသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မေထရ္သည္ သာသနာ့ေဘာင္မွ ဗုဒၶ၏ သားေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူတို႔၏ နွလံုးသားမ်ားနွင့္ တသားတည္းရိွေနခဲ့သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။
            ထို႔အျပင္ မေထရ္သည္ မိမိလာဘ္လာဘျဖင့္ အမိပုဂံျပည္သူ၊ ျပည္သားတို႔၏ ပညာေရးအသက္ေသြး ေက်ာျဖစ္ေသာ စာသင္တိုက္တစ္တိုက္ကိုလည္း ေဆာက္လုပ္တည္ေထာင္လွဴဒါန္းျပန္သည္။ စာသင္တိုက္ ႀကီးကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာမေထရ္၏ သဒၶါအင္အားကား ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည္ညိဳၾကည့္လွ်င္ တစိမ့္ စိမ့္ထြက္ေသာ ေက်ာက္စစ္ေရပမာ အနက္ရိႈင္းဆံုးနွလံုးသားမွတဆင့္ ေပ်ာ္၀င္စိမ့္ဆင္းလာသည္ကို ေတြ႔ရပါ မည္။
လတ္တေလာ အမိပုဂံျပည္၏စစ္ေရးနွင့္ နိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးစဥ္မွရခဲ့ေသာ အေတြ႔ အၾကံဳမ်ား၊ မိမိတိုင္းျပည္ထက္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ပညာေရးမ်ား၊ စစ္အင္အားနွင့္နိုင္ငံေရးအင္အားမ်ား စသျဖင့္ အစစအရာရာ သာလြန္ေသာ တရုတ္ျပည္၏ ပံုရိပ္မ်ားသည္လည္း မေထရ္၏ ၀ံသာနုစိတ္ဓာတ္နွင့္ ႏူးညံ့ေသာ နွလံုးသားအာရံုကို ရိုက္ခတ္ၿငိစဲြခဲ့မည္မွာ မလဲြေပ။ ထို၀ံသာနုစိတ္ဓာတ္နွင့္အေျပာင္းအလဲ ဗဟုသုတ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားက '' တိုင္းျပည္အတြက္ အေထြေထြအရင္းအျမစ္မ်ား၏ အင္အားကို ပညာေရးမွတဆင့္ ေမြးယူမွ ရရိွနိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း '' ေကာင္းေကာင္း သံုးသပ္မိသြားပံုေပၚသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးအတြက္ စီမံလွဴဒါန္းၿပီးေသာအခါ စာသင္တိုက္ကို တည္ေထာင္သည္။
            ထိုေခတ္အခါက တိုင္းျပည္၏ပညာေရးသည္ ဘာသာေရးနွင့္ တဲြဖက္ထားေသာေၾကာင့္ မေထရ္၏ ပညာေရးလုပ္ငန္းသည္လည္း အတိုင္းအထက္အလြန္ မြန္ျမတ္ေအာင္ျမင္ခဲ့မည္မွာ မလဲြေပ။ တရုတ္ျပည္ပီကင္း ၿငိမ္းေရးခရီးစဥ္မွအျပန္ တည္ေထာင္ေသာ စာသင္တိုက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျခားစာသင္တိုက္မ်ားထက္လည္း အစစအရာရာ သာလြန္ေသာ စံျပေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ျဖစ္ခဲ့မည္မွာလည္း မလဲြေပ။
            ဘာသာေရးနွင့္တဲြဖက္ေသာ ပညာေရးျဖစ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံတမန္မေထရ္၏ ေက်ာင္းျဖစ္ျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္၏ ပညာေရးသာမက လူငယ္လူရြယ္တို႔၏ ကိုယ့္က်င့္တရားမ်ား၊ ဘာသာသာသနာနွင့္ အမ်ိဳး ေစာင့္၀ံသာနုစိတ္ဓာတ္မ်ားသည္လည္း ျပင္းထန္ေတာက္ေျပာင္တက္ၾကြေနခဲ့မည္မွာလည္း မလဲြေပ။ တိုင္း ျပည္နွင့္ လူမ်ိဳး၏ သမိုင္းေကာင္းမ်ားကို မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔၏ လက္အတြင္းသို႔ စိတ္ခ်လက္ခ်လဲႊနိုင္ေရးကိစၥသည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို အားကိုးရသည္။ စာသင္ေက်ာင္းေကာင္းလွ်င္ ပညာေရးစိတ္ခ်ရသည္။ ပညာေရး ေကာင္းလွ်င္ တိုင္းျပည္နွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ စိတ္ခ်ရသည္။ ထိုသေဘာတရားမ်ားကို အေျခခံကာ တည္ေဆာက္ထားေသာ မေထရ္ျမတ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား ၿပီးျပည့္စံုၿပီး သမိုင္းတာ၀န္ေက်ခဲ့သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။
            ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ပုဂံကား ခိုင္ခန္႔ခဲ့၏၊ ပုဂံကား ထည္၀ါခဲ့၏၊ ပုဂံကား ပံုျပင္မဟုတ္၊ ထို႔အျပင္ ဒ႑ာရီယံုတမ္းလည္း မဟုတ္ခဲ့ေပ။ ပုဂံ၏၀င့္ၾကြားမႈမ်ားကို ယေန႔အခိ်န္အထိ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္နိုင္ ေသးသည္။ ပုဂံသမိုင္းကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းက ေရးခဲ့သည္မဟုတ္၊ အေနာ္ရထာေရးခဲ့သည္၊ က်န္စစ္ သားေရးခဲ့သည္၊ အေလာင္းစည္သူေရးခဲ့သည္၊ က်စြာေရးခဲ့သည္၊ ရွင္အရဟံေရးခဲ့သည္၊ သွ်င္ဒိသာပါေမာက္ ေရးခဲ့သည္၊ စသျဖင့္...စသျဖင့္....။
            သွ်င္ဒိသာပါေမာက္၏ သဒၶါအင္အားေၾကာင့္ရရိွခဲ့ေသာ အက်ိဳးရင္းနွင့္ အက်ိဳးဆက္မ်ားသည္ အမိပုဂံ အတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ပဲေျပာေျပာ၊ သဲတစ္ပြင့္ပဲဆိုဆို ေရတစ္ေပါက္ေၾကာင့္ ျမက္တစ္ပင္နုသြားခဲ့သည္ ဆိုတာ ကေတာ့ သမိုင္းအကၡရာ၊ မွတ္တမ္းညီညာသည္ဟု ဆုိႏုိင္မည္ ထင္ပါသည္။  ။


                                                                                                                      
(ဘိကၡဳ သက်ေလာကပ႑ိတ)


0 comments:

Post a Comment