"သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (သို႔) အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ (သို႔) ပဝါရဏာေန႔"
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜
ဗုဒၶေဒသနာအရ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ ပညာရွင္တို့ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ အေၾကာင္းက နတ္ျပည္၌ နတ္ပရိတ္မ်ား အဘိဓမၼာေဒသနာ အက်ယ္ေဟာၾကားၿပီး ဆုံးေသာေန႔သည္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ စႏၵကူးေတာ၌ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာေဒသနာ အက်ဥ္း ေဟာၾကားၿပီးဆုံးေသာ ေန႔သည္လည္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ငါးရာတို႔အား အဘိဓမၼာ ေဒသနာကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္ ေဟာၾကားၿပီးဆုံးေသာ ေန႔သည္လည္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၉) ခုႏွစ္၊ ဝါဆိုလျပည့္ ညေနခ်မ္း၌ သာ၀တိၳျပည္အနီး ေကာသလမင္း၏ ဥယ်ာဥ္မွူးကဏ္႑သည္ ဘုရားရွင္ မိန႔္ၾကားခ်က္အတိုင္း စိုက္ပ်ိဳးအပ္ေသာ ကဏ္႑မၺသရက္ျဖဴပင္အနီးတြင္ တိတိၳိတို့ကို ႏွိမ္နင္းေတာ္မူရန္ ေရမီးအစုံစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပပြဲႀကီးကို အဆန္းတၾကယ္ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူသည္။ ထိုပြဲအၿပီးတြင္ မယ္ေတာ္ေဟာင္းနတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ေျခလွမ္းႏွစ္လွမ္းျဖင့္သာ တာသတိ ံသာ နတ္ျပည္သို့ ႂကြသြားေတာ္မူသည္။ ပရိသတ္က ဘုရားရွင္ကို မျမင္ေတြ႕ေတာ့၍ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္အား ေမးျမန္းရာ မေထရ္ျမတ္ရွင္းျပမွ အေၾကာင္းစုံသိၾကရသည္။ ပရိသတ္ႀကီးက ဘုရားရွင္ကို မဖူးရဘဲ မျပန္ဟု တိုင္ပင္ၾကကာ ထိုေနရာမွာပဲ ယာယီတဲနန္းထိုးကာ ေနၾကေလသည္။
သီတင္းကၽြတ္ ခါနီးမွ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ထံမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ သကၤႆၿမိဳ့သို့ ႂကြဆင္းေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း သိရသျဖင့္ သကၤႆၿမိဳ့ကေန သြားေရာက္ႀကိဳဆိုၾကသည္။
ဘုရားရွင္သည္ တာ၀တိ ံသာျပည္ မဏ္႑ုကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ၌ မယ္ေတာ္ေဟာင္း သႏၲဳသိတအမွူးရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာတို့အား ဝါတြင္းသုံးလ ေန႔ညမစဲ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ ၿပီးဆုံးေလသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ သိၾကားမင္းအား လူ႔ျပည္ျပန္ေတာ့မည့္ အေၾကာင္း ႏွုတ္ဆက္စကား မိန႔္ၾကားရာ သိၾကားမင္းက ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္း၊ ေစာင္းတန္းသုံးသြယ္တို႔ကို ဖန္တီးေပးသည္။ လက်္ာဘက္ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္မ်ားအဖို့ ရည္ရြယ္သည္။ လက္၀ဲဘက္ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ပတၱျမားေစာင္းတန္းက ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ေစာင္းတန္းတို႔၏ မုခ္ဦးက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္မွာရွိ၍ အေျခက သကၤႆၿမိဳ့ တံခါး၀မွာ ရွိသည္။
ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္ဆင္းခါနီး ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္တြင္ရပ္လ်က္ ေရအစုံမီးအစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔ကို ျပေတာ္မူ၍ ထက္ေကာင္းကင္သို့ ၾကည့္ေတာ္မူေသာအခါ အကနိ႒ျဗဟၼာျပည္တိုင္ေအာင္ အဆီးအတားမရွိ ဟင္းလင္းျဖစ္သြားေတာ့၏။ ေအာက္ကိုၾကည့္ေသာအခါ အ၀ီစိငရဲတိုင္ေအာင္ အပိတ္အပင္အတားအဆီးမရွိ ဟင္းလင္းျပင္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ ထိုအခါ သမယတြင္ ျပည္သူျပည္သားအေပါင္းတို့က မီးရွူးမီးတိုင္မ်ား၊ မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းမ်ားျဖင့္ ကပ္လွူပူေဇာ္ၾကသည္။
တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ရွိ စူဠာမဏိိေစတီေတာ္ကိုလည္း ပူေဇာ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္ မီးပုံးမ်ားျပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို ့လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ထိုကဲ့သို ့ပူေဇာ္ၾကသည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ယေန႔ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္
ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလုံး၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ျပဳလုပ္ျမဲ ျဖစ္သည္။
ယင္းအဘိဓမၼာသည္ ဓမၼသဂၤဏီ၊ ၀ိဘင္း၊ ဓာတုကထာ၊ ပုဂၢလပညတ္၊ ကထာ၀တၳု၊ ယမိုက္၊ ပ႒ာန္းဟူ၍ ခုနစ္က်မ္းရွိသည့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ စေသာ တရားတို့ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ က်မ္းကို "ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း" ဟု ေခၚသည္။ ခႏၶာ စေသာ တရားတို့ကို သုတၱန္နည္း၊ အဘိဓမၼာနည္းတို့ျဖင့္ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ကာ အက်ယ္ ေ၀ဖန္ေဟာၾကားေသာ က်မ္းကို "၀ိဘင္း က်မ္း" ဟု ေခၚသည္။
ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို "ဓာတုကထာ" ဟုေခၚသည္။ ပုဂိၢဳလ္ အမ်ိဳးတို့ကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ အမည္တပ္၍ ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို "ပုဂၢလပညတ္" ဟု ေခၚသည္။ အယူဝါဒႏွင့္ဆိုင္ေသာ စကားတို႔၏ တည္ရာျဖစ္၍ အဘိဓမၼာ အႏွစ္သာရတို့ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာက်မ္းကို "ကထာ၀တၳု" ဟု ေခၚသည္။ အႏုလုံႏွင့္ ပဋိလုံ၊ ပုစာၦႏွင့္၀ိသဇၨာနာ၊ သနိၷ႒ာန္ႏွင့္ သံသယအစုံစုံျပဳ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ က်မ္းကို "ယမိုက္က်မ္း" ဟုေခၚသည္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေဟာေတာ္မူေသာက်မ္း၊ ကုသိုလ္ စေသာတရားတို့ကို ႏွစ္ဆယ္ေလးပစၥည္းျဖင့္ ေ၀ဖန္ေသာ က်မ္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္၏ က်က္စားရာျဖစ္ေသာ က်မ္းကို "ပ႒ာန္းက်မ္း" ဟု ေခၚသည္။
အဘိဓမၼာတရားသည္ အမိေက်းဇူးဆပ္ တရားျဖစ္ျခင္း၊ နတ္ျပည္၌ေဟာၾကားျခင္း၊ သုံးလၾကာမၽွေဟာရျခင္း၊ ပကတိဘုရားႏွင့္ နိမိၼတဘုရားတို႔ တစ္လွည့္စီေဟာၾကားျခင္း ဟု ထူးျခားခ်က္ ေလးမ်ိဳးႏွင့္ျပည့္စုံေသာ တရားျဖစ္သည္။ ပါ႒ိ၏ နက္နဲျခင္း၊ သေဘာအဓိပၸာယ္၏ နက္နဲျခင္း၊ ေဟာၾကားပုံအစီအစဥ္၏ နက္နဲျခင္း ဉာဏၤေတာ္၏ နက္နဲျခင္း စေသာ ဂမီ္ဘရေလးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ တရားျဖစ္သည္။
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို သင္ယူျခင္း၊ ၾကားနာျခင္း၊ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းေၾကာင့္ လင္းနို့သား ရဟန္း ငါးရာကဲ့သို့ နမ႐ူပပရိေစၧဒ ဉာဏ္ရင့္သန္ျခင္း၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ေကာင္း ျဖစ္ျခင္း၊ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရယ္ ကင္းေ၀းျခင္း၊ က်က္သေရမဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း ဟူေသာ အက်ိဳးထူး တရားမ်ား ရရွိနိုင္သည္။
သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ ပုရိမဝါမွ ထေျမာက္ၾကေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ မိမိတို့အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ႀကီးငယ္ရွိပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ရန္၊ လမ္းမွန္ကိုညြန္ျပရန္၊ သြန္သင္ဆုံးမရန္ ေတာင္းပန္ၾကၿပီး ပဝါရဏာ ျပဳၾကပါသည္။
ထို့ေၾကာင္း သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔ကို ပဝါရဏာေန႔ဟုလည္း ေခၚၾကပါသည္။
ဤသို့ ထူးျခားေသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို့၏ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္ေသာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ဥပုသ္ေန႔မွာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုမ်ား အထူးျပဳနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းရင္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (သို့) အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ (သို့) ပဝါရဏာေန႔ အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ အျဖာျဖာကို ေဝမၽွရင္း ကုသိုလ္ယူပါသည္
...။
အားလုံး ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍
ေကာင္းက်ိဳးလိုရာဆႏၵ ျပည့္၀ၾကပါေစ.....။
Buddhism Beams
ေမတၱာျဖင့္ ျပန္လည္ကူးယူ မၽွေဝ
ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
မွားယြင္းမွုမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာ
အားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ဦးခိုက္
ေလၽွာက္ထားပါသည္
ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား ဘုရား...
သတၱဝါမွန္သမၽွ တရားေတြ႕ ေအးျမခ်မ္းသာ ရွိပါေစဓမၼစာေပမ်ား တစ္ဆင့္ေမၽွ၀ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ပြားမ်ားနိုင္ ၾကပါေစ .....-
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜
ဗုဒၶေဒသနာအရ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ ပညာရွင္တို့ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ အေၾကာင္းက နတ္ျပည္၌ နတ္ပရိတ္မ်ား အဘိဓမၼာေဒသနာ အက်ယ္ေဟာၾကားၿပီး ဆုံးေသာေန႔သည္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ စႏၵကူးေတာ၌ အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာေဒသနာ အက်ဥ္း ေဟာၾကားၿပီးဆုံးေသာ ေန႔သည္လည္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ငါးရာတို႔အား အဘိဓမၼာ ေဒသနာကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္ ေဟာၾကားၿပီးဆုံးေသာ ေန႔သည္လည္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၉) ခုႏွစ္၊ ဝါဆိုလျပည့္ ညေနခ်မ္း၌ သာ၀တိၳျပည္အနီး ေကာသလမင္း၏ ဥယ်ာဥ္မွူးကဏ္႑သည္ ဘုရားရွင္ မိန႔္ၾကားခ်က္အတိုင္း စိုက္ပ်ိဳးအပ္ေသာ ကဏ္႑မၺသရက္ျဖဴပင္အနီးတြင္ တိတိၳိတို့ကို ႏွိမ္နင္းေတာ္မူရန္ ေရမီးအစုံစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပပြဲႀကီးကို အဆန္းတၾကယ္ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူသည္။ ထိုပြဲအၿပီးတြင္ မယ္ေတာ္ေဟာင္းနတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ေျခလွမ္းႏွစ္လွမ္းျဖင့္သာ တာသတိ ံသာ နတ္ျပည္သို့ ႂကြသြားေတာ္မူသည္။ ပရိသတ္က ဘုရားရွင္ကို မျမင္ေတြ႕ေတာ့၍ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္အား ေမးျမန္းရာ မေထရ္ျမတ္ရွင္းျပမွ အေၾကာင္းစုံသိၾကရသည္။ ပရိသတ္ႀကီးက ဘုရားရွင္ကို မဖူးရဘဲ မျပန္ဟု တိုင္ပင္ၾကကာ ထိုေနရာမွာပဲ ယာယီတဲနန္းထိုးကာ ေနၾကေလသည္။
သီတင္းကၽြတ္ ခါနီးမွ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ထံမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ သကၤႆၿမိဳ့သို့ ႂကြဆင္းေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း သိရသျဖင့္ သကၤႆၿမိဳ့ကေန သြားေရာက္ႀကိဳဆိုၾကသည္။
ဘုရားရွင္သည္ တာ၀တိ ံသာျပည္ မဏ္႑ုကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ၌ မယ္ေတာ္ေဟာင္း သႏၲဳသိတအမွူးရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာတို့အား ဝါတြင္းသုံးလ ေန႔ညမစဲ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ ၿပီးဆုံးေလသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ သိၾကားမင္းအား လူ႔ျပည္ျပန္ေတာ့မည့္ အေၾကာင္း ႏွုတ္ဆက္စကား မိန႔္ၾကားရာ သိၾကားမင္းက ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္း၊ ေစာင္းတန္းသုံးသြယ္တို႔ကို ဖန္တီးေပးသည္။ လက်္ာဘက္ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္မ်ားအဖို့ ရည္ရြယ္သည္။ လက္၀ဲဘက္ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ပတၱျမားေစာင္းတန္းက ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ ေစာင္းတန္းတို႔၏ မုခ္ဦးက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္မွာရွိ၍ အေျခက သကၤႆၿမိဳ့ တံခါး၀မွာ ရွိသည္။
ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္ဆင္းခါနီး ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္တြင္ရပ္လ်က္ ေရအစုံမီးအစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔ကို ျပေတာ္မူ၍ ထက္ေကာင္းကင္သို့ ၾကည့္ေတာ္မူေသာအခါ အကနိ႒ျဗဟၼာျပည္တိုင္ေအာင္ အဆီးအတားမရွိ ဟင္းလင္းျဖစ္သြားေတာ့၏။ ေအာက္ကိုၾကည့္ေသာအခါ အ၀ီစိငရဲတိုင္ေအာင္ အပိတ္အပင္အတားအဆီးမရွိ ဟင္းလင္းျပင္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ ထိုအခါ သမယတြင္ ျပည္သူျပည္သားအေပါင္းတို့က မီးရွူးမီးတိုင္မ်ား၊ မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းမ်ားျဖင့္ ကပ္လွူပူေဇာ္ၾကသည္။
တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ရွိ စူဠာမဏိိေစတီေတာ္ကိုလည္း ပူေဇာ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္ မီးပုံးမ်ားျပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို ့လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ထိုကဲ့သို ့ပူေဇာ္ၾကသည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ယေန႔ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္
ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလုံး၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ျပဳလုပ္ျမဲ ျဖစ္သည္။
ယင္းအဘိဓမၼာသည္ ဓမၼသဂၤဏီ၊ ၀ိဘင္း၊ ဓာတုကထာ၊ ပုဂၢလပညတ္၊ ကထာ၀တၳု၊ ယမိုက္၊ ပ႒ာန္းဟူ၍ ခုနစ္က်မ္းရွိသည့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ စေသာ တရားတို့ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ က်မ္းကို "ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း" ဟု ေခၚသည္။ ခႏၶာ စေသာ တရားတို့ကို သုတၱန္နည္း၊ အဘိဓမၼာနည္းတို့ျဖင့္ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ကာ အက်ယ္ ေ၀ဖန္ေဟာၾကားေသာ က်မ္းကို "၀ိဘင္း က်မ္း" ဟု ေခၚသည္။
ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို "ဓာတုကထာ" ဟုေခၚသည္။ ပုဂိၢဳလ္ အမ်ိဳးတို့ကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ အမည္တပ္၍ ေဟာၾကားေသာက်မ္းကို "ပုဂၢလပညတ္" ဟု ေခၚသည္။ အယူဝါဒႏွင့္ဆိုင္ေသာ စကားတို႔၏ တည္ရာျဖစ္၍ အဘိဓမၼာ အႏွစ္သာရတို့ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာက်မ္းကို "ကထာ၀တၳု" ဟု ေခၚသည္။ အႏုလုံႏွင့္ ပဋိလုံ၊ ပုစာၦႏွင့္၀ိသဇၨာနာ၊ သနိၷ႒ာန္ႏွင့္ သံသယအစုံစုံျပဳ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ က်မ္းကို "ယမိုက္က်မ္း" ဟုေခၚသည္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေဟာေတာ္မူေသာက်မ္း၊ ကုသိုလ္ စေသာတရားတို့ကို ႏွစ္ဆယ္ေလးပစၥည္းျဖင့္ ေ၀ဖန္ေသာ က်မ္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္၏ က်က္စားရာျဖစ္ေသာ က်မ္းကို "ပ႒ာန္းက်မ္း" ဟု ေခၚသည္။
အဘိဓမၼာတရားသည္ အမိေက်းဇူးဆပ္ တရားျဖစ္ျခင္း၊ နတ္ျပည္၌ေဟာၾကားျခင္း၊ သုံးလၾကာမၽွေဟာရျခင္း၊ ပကတိဘုရားႏွင့္ နိမိၼတဘုရားတို႔ တစ္လွည့္စီေဟာၾကားျခင္း ဟု ထူးျခားခ်က္ ေလးမ်ိဳးႏွင့္ျပည့္စုံေသာ တရားျဖစ္သည္။ ပါ႒ိ၏ နက္နဲျခင္း၊ သေဘာအဓိပၸာယ္၏ နက္နဲျခင္း၊ ေဟာၾကားပုံအစီအစဥ္၏ နက္နဲျခင္း ဉာဏၤေတာ္၏ နက္နဲျခင္း စေသာ ဂမီ္ဘရေလးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ တရားျဖစ္သည္။
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို သင္ယူျခင္း၊ ၾကားနာျခင္း၊ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းေၾကာင့္ လင္းနို့သား ရဟန္း ငါးရာကဲ့သို့ နမ႐ူပပရိေစၧဒ ဉာဏ္ရင့္သန္ျခင္း၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ေကာင္း ျဖစ္ျခင္း၊ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရယ္ ကင္းေ၀းျခင္း၊ က်က္သေရမဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း ဟူေသာ အက်ိဳးထူး တရားမ်ား ရရွိနိုင္သည္။
သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ ပုရိမဝါမွ ထေျမာက္ၾကေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ မိမိတို့အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ႀကီးငယ္ရွိပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ရန္၊ လမ္းမွန္ကိုညြန္ျပရန္၊ သြန္သင္ဆုံးမရန္ ေတာင္းပန္ၾကၿပီး ပဝါရဏာ ျပဳၾကပါသည္။
ထို့ေၾကာင္း သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔ကို ပဝါရဏာေန႔ဟုလည္း ေခၚၾကပါသည္။
ဤသို့ ထူးျခားေသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို့၏ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္ေသာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ဥပုသ္ေန႔မွာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုမ်ား အထူးျပဳနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းရင္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (သို့) အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ (သို့) ပဝါရဏာေန႔ အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ အျဖာျဖာကို ေဝမၽွရင္း ကုသိုလ္ယူပါသည္
...။
အားလုံး ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍
ေကာင္းက်ိဳးလိုရာဆႏၵ ျပည့္၀ၾကပါေစ.....။
Buddhism Beams
ေမတၱာျဖင့္ ျပန္လည္ကူးယူ မၽွေဝ
ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
မွားယြင္းမွုမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာ
အားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ဦးခိုက္
ေလၽွာက္ထားပါသည္
ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား ဘုရား...
သတၱဝါမွန္သမၽွ တရားေတြ႕ ေအးျမခ်မ္းသာ ရွိပါေစဓမၼစာေပမ်ား တစ္ဆင့္ေမၽွ၀ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ပြားမ်ားနိုင္ ၾကပါေစ .....-
0 comments:
Post a Comment