ဖင္လန္ႏိုင္ငံအဘယ္ေၾကာင့္ ပညာေရးတြင္ထိပ္တန္း ျဖစ္ရသနည္း
Category: အင္တာဗ်ဴး
Written by ေမာင္ေခတ္
ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢ
နာႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း
ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢနာက ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ပညာေရးတြင္
ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာရျခင္းအား
စာေမးပြဲကိုအေလးမထားမႈေၾကာင့္ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္မွတ္ခ်က္ျပဳသြား သည္။
ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ကမၻာအံ့ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္
ေအာင္ျမင္သည့္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသနည္း။စက္မႈ လက္မႈႏိုင္ငံ
တစ္ႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံးႏိုင္ငံ
တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသည္။အစဥ္အလာ ပညာေရးကစာေမးပြဲစနစ္ျဖင့္အဆုံး သတ္သည္။
စစ္ေဆးျခင္းသည္ကေလးတစ္ေယာက္ ဘ၀အတြက္အေျဖျဖစ္ေနသည္။
ထိုအေနအထားကိုဖင္လန္ပညာေရးက ေတာ္လွန္ၿပီး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာေၾကာင့ ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသလား ဆန္းစစ္ရန္လိုပါသည္။
ဤအေျဖကိုပါေမာကၡဝဂၢနာႏွင့္
ေဒးဗစ္ဆီ႐ိုတာတို႔၏အင္တာဗ်ဴးကအေ ျဖေပးႏိုင္လိမ့္မည္ထင္သည္။
Q : ဖင္လန္ႏိုင္ငံဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရတာလဲ။ပညာေရးမွာ
ေနာက္ခံေတြေကာင္းလို႔လား၊စနစ္ေ တြေကာင္းလို႔လား။ဒီကေနစၿပီးဆရာ့ ကို
ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
A : ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းေလာက္တုန္းက ဖင္ လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးက
ပထမကေတာ့လူမ်ိဳးေရးနဲ႔လူတန္းစား ကြာဟမႈကိုအရင္ေျပာရမယ္။
စာေမးပြဲ စစ္ေဆးရင္ဆင္းရဲတဲ့ သူေတြရဲ႕ရမွ တ္ေတြကေရာ
Category: အင္တာဗ်ဴး
Written by ေမာင္ေခတ္
ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢ
ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢနာက ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ပညာေရးတြင္
ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာရျခင္းအား
စာေမးပြဲကိုအေလးမထားမႈေၾကာင့္ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္မွတ္ခ်က္ျပဳသြား သည္။
ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ကမၻာအံ့ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္
ေအာင္ျမင္သည့္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသနည္း။စက္မႈ
တစ္ႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံးႏိုင္ငံ
တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသည္။အစဥ္အလာ ပညာေရးကစာေမးပြဲစနစ္ျဖင့္အဆုံး
စစ္ေဆးျခင္းသည္ကေလးတစ္ေယာက္
ထိုအေနအထားကိုဖင္လန္ပညာေရးက ေတာ္လွန္ၿပီး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာေၾကာင့
ဤအေျဖကိုပါေမာကၡဝဂၢနာႏွင့္
ေဒးဗစ္ဆီ႐ိုတာတို႔၏အင္တာဗ်ဴးကအေ
Q : ဖင္လန္ႏိုင္ငံဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရတာလဲ။ပညာေရးမွာ
ေနာက္ခံေတြေကာင္းလို႔လား၊စနစ္ေ
ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
A : ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းေလာက္တုန္းက ဖင္
အဲဒီေလာက္ မဟုတ္ေသးဘူး။
လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးကို
အေျခခံတဲ့စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္ေ နလို႔ဆင္းရဲေသးတယ္လို႔
ေျပာႏိုင္တယ္။တကယ္ေတာ့ သူတို႔အလၽွင္အျမန္ျပဳျပင္ေျပာင္ းလဲ
ခဲ့ၾကတာ။ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့အားသစ္ေတြေလာင္းတယ္ ။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအမ်ားႀကီး လုပ္တယ္။သူတို႔ကစီးပြားေရးကိုေ တာင္အသိပညာကို
အေျခခံသည့္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုၿပီ း လုပ္ၾကတာ။
ဒီလိုနဲ႔၁၉၇၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး
အနာဂတ္အတြက္ ဆရာေလာင္းေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ၾကတယ္။ ပညာေရးကို
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေတာ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို
ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔လုပ္ၾကတာပါ။
ဆရာေတြထဲက ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာပ႐ိုဆန္ဆန္တကယ္ေတာ ္တဲ့သူေတြကိုပဲ ေ႐ြးၾကတယ္။
ဆရာတိုင္းကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္ထက္ မာစတာဘြဲ႕ရဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္ဆိ ုၿပီး ေ႐ြးၾကတာ။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ သူေတြကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္နဲ႔မျဖစ္ ဘူးဆိုၿပီး
အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္လိုက္တာဟာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ပထမအေၾကာင္းတရားျ ဖစ္မယ္။
ဆရာ့အလုပ္ဆိုတာ ေလးစားေလာက္တဲ့ အလုပ္ဆိုတာထက္
လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးကို
အေျခခံတဲ့စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္ေ
ေျပာႏိုင္တယ္။တကယ္ေတာ့ သူတို႔အလၽွင္အျမန္ျပဳျပင္ေျပာင္
ခဲ့ၾကတာ။ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့အားသစ္ေတြေလာင္းတယ္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအမ်ားႀကီး
အေျခခံသည့္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုၿပီ
ဒီလိုနဲ႔၁၉၇၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး
အနာဂတ္အတြက္ ဆရာေလာင္းေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ၾကတယ္။ ပညာေရးကို
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေတာ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို
ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔လုပ္ၾကတာပါ။
ဆရာေတြထဲက ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာပ႐ိုဆန္ဆန္တကယ္ေတာ
ဆရာတိုင္းကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္ထက္
ဒါေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့
အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္လိုက္တာဟာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ပထမအေၾကာင္းတရားျ
ဆရာ့အလုပ္ဆိုတာ ေလးစားေလာက္တဲ့ အလုပ္ဆိုတာထက္
ပညာ အရည္အခ်င္းနဲ႔လည္းကန္႔သတ္ပိုင္း ျဖတ္ၿပီး
ျမႇင့္ယူခဲ့ၾကတယ္။အဲဒီလို
ေလးစားဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆုံးအျ မင့္မားဆုံးအလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လစာေတြကအစ
အျမင့္ဆုံးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့ တယ္။
ဆရာအလုပ္လာေလၽွာက္တဲ့၁၀ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္ ေလာက္ပဲ စာသင္ခန္းထဲ
ဝင္ခြင့္ရတဲ့အထိအလုပ္ကိုကန္႔သတ္ ပစ္လိုက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္းႏိုင္ငံတကာကPISAလိ ု႔ေခၚေနတဲ့ပညာရည္အဆင့္ကိုသူတို႔
ေကာင္းေကာင္း ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။အေနာ က္ႏိုင္ငံေတြထက္သူတို႔သာသြားတာ အဲဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ။
အာရွသားေတြပညာေတာ္တယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္အထိ သူတို႔ကလိုက္ၿပီးၿခိမ္းေျခာက္ႏိ ုင္ခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ကမၻာ့အဆင့္မွာပါ ပညာေရးထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ ငံျဖစ္လာခဲ့ရေတာ့တာပဲ။
Q : ဆရာေတြကိုပဲအေျခခံထားၿပီး
ျပဳျပင္လိုက္တယ္။ႏိုင္ငံအတြင္း မွာစာေမးပြဲစနစ္ကိုေရာမလုပ္ၾကဘူ းလား။
ျမႇင့္ယူခဲ့ၾကတယ္။အဲဒီလို
ေလးစားဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆုံးအျ
အျမင့္ဆုံးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့
ဆရာအလုပ္လာေလၽွာက္တဲ့၁၀ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္ ေလာက္ပဲ စာသင္ခန္းထဲ
ဝင္ခြင့္ရတဲ့အထိအလုပ္ကိုကန္႔သတ္
ဒါေၾကာင့္လည္းႏိုင္ငံတကာကPISAလိ
ေကာင္းေကာင္း ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။အေနာ
အာရွသားေတြပညာေတာ္တယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္အထိ သူတို႔ကလိုက္ၿပီးၿခိမ္းေျခာက္ႏိ
ဒီလိုနဲ႔ ကမၻာ့အဆင့္မွာပါ ပညာေရးထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္
Q : ဆရာေတြကိုပဲအေျခခံထားၿပီး
ျပဳျပင္လိုက္တယ္။ႏိုင္ငံအတြင္း
PISAဆိုတာ
ကႏိုင္ငံတကာစာေမးပြဲတစ္ခုမဟုတ္ လား။
A : ဟုတ္တာေပါ့။သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္း မွာစာေမးပြဲဆိုတာမလုပ္ဘူး။
စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံ လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကေလးေတြကိုအကဲျဖတ္ဖို႔စစ္တာေလာ က္ပဲရွိတယ္။
သူမ်ားေတြစစ္သလိုစာေမးပြဲပုံစံႀ ကီးနဲ႔စစ္တာမ်ိဳးမရွိဘူး။
။စာေမးပြဲမရွိေတာ့သူတို႔ကိုဘာနဲ ႔မက္လုံး
ေပးရသလဲဆိုရင္ကိုယ့္အလုပ္မွာကို ယ္တတ္ကၽြမ္းမႈ၊
နားလည္မႈဆိုတာေတြနဲ႔ တိုင္းတာမႈေတြလုပ္ရတယ္။
သူတို႔ကိုပိုင္းျဖတ္တဲ့ ဆရာေတြအေ ပၚမွာသူတို႔ လုံး၀ယုံၾကည္အားထားႏ ိုင္တယ္။
သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္က “ကိုယ့္ကၽြမ္းက်င္မႈကိုယုံၾကည္ ပါ”ပဲ။
ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဖင္လန္မွာ အျမင့္ဆုံးနဲ႔အနိမ့္ဆုံး
ေက်ာင္းကြာျခားခ်က္က၄ရာခိုင္ႏႈ န္းေလာက္ပဲရွိတယ္။
Q : ဖင္လန္မွာလုပ္ေနတဲ့ပညာေရးျပဳျ ပင္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔
အေမရိကန္မွာလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက
လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
သူတို႔နဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ အေမရိကန္ကဆရာေတြကမေကာင္းဆိုးဝါး ေတြလိုျဖစ္မေနဘူးလား။
ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးကကေလးေတြကို စာေမးပြဲနဲ႔ဖိထားတာေလ။
ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သေဘာထားေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီေလာက္ကြာျခားေနရတာလဲဆရာ။
A : ပထမဦးဆုံး အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာပညာေရးမွာသာမဟု တ္ဘူး
တီထြင္ႀကံဆမႈမွာလည္း
ထိပ္ဆုံးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေ နေသးတယ္။
ကႏိုင္ငံတကာစာေမးပြဲတစ္ခုမဟုတ္
A : ဟုတ္တာေပါ့။သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္း
စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံ လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကေလးေတြကိုအကဲျဖတ္ဖို႔စစ္တာေလာ
သူမ်ားေတြစစ္သလိုစာေမးပြဲပုံစံႀ
။စာေမးပြဲမရွိေတာ့သူတို႔ကိုဘာနဲ
ေပးရသလဲဆိုရင္ကိုယ့္အလုပ္မွာကို
နားလည္မႈဆိုတာေတြနဲ႔ တိုင္းတာမႈေတြလုပ္ရတယ္။
သူတို႔ကိုပိုင္းျဖတ္တဲ့ ဆရာေတြအေ
သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္က “ကိုယ့္ကၽြမ္းက်င္မႈကိုယုံၾကည္
ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဖင္လန္မွာ အျမင့္ဆုံးနဲ႔အနိမ့္ဆုံး
ေက်ာင္းကြာျခားခ်က္က၄ရာခိုင္ႏႈ
Q : ဖင္လန္မွာလုပ္ေနတဲ့ပညာေရးျပဳျ
အေမရိကန္မွာလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက
လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
သူတို႔နဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ အေမရိကန္ကဆရာေတြကမေကာင္းဆိုးဝါး
ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးကကေလးေတြကို
ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သေဘာထားေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီေလာက္ကြာျခားေနရတာလဲဆရာ။
A : ပထမဦးဆုံး အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာပညာေရးမွာသာမဟု
တီထြင္ႀကံဆမႈမွာလည္း
ထိပ္ဆုံးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေ
သူတို႔မွာစြန္႔ဦးတီထြင္ ႏိုင္အားေတြအရမ္းေကာင္းၾကတယ္။
ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိုးတို႔ေခတ္ေလာက္ကဆိုရွယ္လစ္ စကားမ်ိဳးေတြသူတို႔ေျပာၾကတာမဟု တ္ဘူး။
အေမရိကန္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာက
စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အဓိက ေမာင္းေနၾကတာ။Xerox ကုမၸဏီက
ေဒးဗစ္ကီရန္နဲ႔ IBM
ကုမၸဏီကလူးဂါ့စ္နာတို႔က ပညာေရးဆိ ုင္ရာ ညီလာခံႀကီးတစ္ခုကို လုပ္တယ္ လို႔ၾကားတယ္။
ဒါေပမယ့္သူတို႔ဘယ္ပညာေရးသမားေတြ ကိုမွမဖိတ္ၾကဘူး။
ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိုးတို႔ေခတ္ေလာက္ကဆိုရွယ္လစ္
အေမရိကန္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ေနတယ္
စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔
ေဒးဗစ္ကီရန္နဲ႔ IBM
ကုမၸဏီကလူးဂါ့စ္နာတို႔က ပညာေရးဆိ
ဒါေပမယ့္သူတို႔ဘယ္ပညာေရးသမားေတြ
သူတို႔ဖိတ္တာ ကCEO
ေတြ၊အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြေလာက္ပဲဖိတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာ။
ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားတာကလုပ္ငန္းေ တြမွာကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြလိုတာပဲ ဗ်။
ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္တဲ့
ပညာေရးလို႔ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္ ပညာေရးစနစ္အေပၚအယုံအၾကည္မရွိရင္ လည္း
ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဖင္လန္နဲ႔ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့အဲ ဒီမွာကႏွစ္ပါတီစနစ္ပဲရွိေပမယ့္
အဲဒီႏွစ္ပါတီစလုံးကႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ပညာေရးကို
ေတြ၊အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြေလာက္ပဲဖိတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာ။
ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားတာကလုပ္ငန္းေ
ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္တဲ့
ပညာေရးလို႔ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္
ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဖင္လန္နဲ႔ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့အဲ
အဲဒီႏွစ္ပါတီစလုံးကႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ပညာေရးကို
အေလးထားလုပ္ ရေကာင္းမွန္းသိတယ္။
ဆရာေတြကိုတကယ့္အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေပးရ
ေကာင္းမွန္းသိတယ္။သူတို႔ကလုပ္ ငန္းေတြနဲ႔ပညာေရးကိုလည္း ပူးေပါ င္းဆက္စပ္ထားတယ္။
ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြ ပညာေရးဘက္ကပညာရွင္ေတြ
ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ ္တို႔အေမရိကန္မွာလိုအပ္ေနတာအဲဒါ ပဲဗ်။
Q : အေမရိကန္ပညာေရးနဲ႔ဖင္လန္ပညာေရး ကိုႏႈိင္းယွဥ္ရတာမၽွတႏိုင္ပါ့ မလားဆရာ။
ဖင္လန္ႏိုင္ငံက လူမ်ိဳးတစ္စုတည္းလိုလိုပဲ ရွိတာ။
အေမရိကန္မွာကလူမ်ိဳးကြဲေတြဒီေလာ က္မ်ားေနတာ။
A : ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက လူေတြထင္ထားတာ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ ေတာင္ကြဲျပားမႈေ တြရွိေနပါတယ္။
လူဦးေရရဲ႕ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကဒုတိယဘာသာ စကားကိုေျပာၾကတယ္။
ဟယ္ဆင္ကီဘာသာစကားေျပာတဲ့ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။
ဖင္လန္ကို အေမရိကန္နဲ႔ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း
အဲဒီကြဲျပားမႈေတြက အရမ္းႀကီးမားတယ္။ဖင္လန္ႏိုင္ငံ ရဲ႕အ႐ြယ္အစားနဲ႔
လူဦးေရကကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္နယ္တစ္ျပည္နယ္စာ ေလာက္ပဲရွိတယ္။
ဖင္လန္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျ ပည္က
မင္နီဆိုးတားျပည္နယ္ေလာက္နဲ႔ပဲႏ ႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရေအာင္။
ေဒသကလည္း အေတာ္ေလးတူတယ္။
ဒါေပမယ့္ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္လိုက္ ရင္သူတို႔က
ဘာေၾကာင့္ျမင့္တက္သြားရသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူတို႔ဆီကေန ေလ့လာသင္ယူစရာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။
Q : စီးပြားေရးအရဆိုရင္ေရာဘယ္လိုေျ ပာမလဲဆရာ။
နယူးေယာ့ခ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡဒိုင္ ရင္းရာဗစ္ခ္်က
ေျပာဖူးတယ္။
ဆရာေတြကိုတကယ့္အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေပးရ
ေကာင္းမွန္းသိတယ္။သူတို႔ကလုပ္
ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြ ပညာေရးဘက္ကပညာရွင္ေတြ
ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ
Q : အေမရိကန္ပညာေရးနဲ႔ဖင္လန္ပညာေရး
ဖင္လန္ႏိုင္ငံက လူမ်ိဳးတစ္စုတည္းလိုလိုပဲ ရွိတာ။
အေမရိကန္မွာကလူမ်ိဳးကြဲေတြဒီေလာ
A : ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက လူေတြထင္ထားတာ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ ေတာင္ကြဲျပားမႈေ
လူဦးေရရဲ႕ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကဒုတိယဘာသာ
ဟယ္ဆင္ကီဘာသာစကားေျပာတဲ့ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။
ဖင္လန္ကို အေမရိကန္နဲ႔ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း
အဲဒီကြဲျပားမႈေတြက အရမ္းႀကီးမားတယ္။ဖင္လန္ႏိုင္ငံ
လူဦးေရကကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္နယ္တစ္ျပည္နယ္စာ ေလာက္ပဲရွိတယ္။
ဖင္လန္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျ
မင္နီဆိုးတားျပည္နယ္ေလာက္နဲ႔ပဲႏ
ေဒသကလည္း အေတာ္ေလးတူတယ္။
ဒါေပမယ့္ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္လိုက္
ဘာေၾကာင့္ျမင့္တက္သြားရသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူတို႔ဆီကေန ေလ့လာသင္ယူစရာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။
Q : စီးပြားေရးအရဆိုရင္ေရာဘယ္လိုေျ
နယူးေယာ့ခ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡဒိုင္
ေျပာဖူးတယ္။
ပညာေရးတစ္ခုတည္းနဲ႔ေ တာ့ ဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕
ဆင္းရဲမြဲေ တမႈကိုမေျဖရွင္းႏိုင္ဘူးဆိုတာေ ပါ့။
ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးေတာ့ရွ ိတာေပါ့။
ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးေတာ့ရွ
ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက
စီးပြားေရးအရ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟခ်က္ အရမ္းနည္းတယ္လို႔သိရပါတယ္။
အဲဒီလိုဆင္းရဲမြဲေတမႈနည္းပါး ျခင္းကလည္းပညာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့
အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခုျဖစ္မေနဘူးလာ းဆရာ။
A : အဲဒီအတြက္အေျဖႏွစ္ခုရွိတယ္။
စီးပြားေရးအရ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟခ်က္ အရမ္းနည္းတယ္လို႔သိရပါတယ္။
အဲဒီလိုဆင္းရဲမြဲေတမႈနည္းပါး ျခင္းကလည္းပညာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့
အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခုျဖစ္မေနဘူးလာ
A : အဲဒီအတြက္အေျဖႏွစ္ခုရွိတယ္။
စာေမးပြဲ စစ္ေဆးရင္ဆင္းရဲတဲ့ သူေတြရဲ႕ရမွ
ဆင္းရဲလို႔နည္းမယ္ထင္ သလား။
ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား ကြာျခားလို႔
လူမ်ိဳးေရးကြဲျပားလို႔ရမွတ္ေတြ ကြာျခားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့မရွိ ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား ကြာျခားလို႔
လူမ်ိဳးေရးကြဲျပားလို႔ရမွတ္ေတြ
ဒီတိုင္းျပည္မွာက
စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ
မ်ားတယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္။ဒါေတြေလၽ ွာက္ေျပာရရင္ေတာ့ပိုၿပီး
ေဝးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ခ်မ္းသာတဲ့ရပ္ ကြက္ကအေကာင္းဆုံးေက်ာင္းေတြနဲ႔၊
စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ
မ်ားတယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္။ဒါေတြေလၽ
ေဝးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ခ်မ္းသာတဲ့ရပ္
ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ
ယွဥ္ရင္ေတာ့ ကြာေကာင္းကြာမယ္။
ဒါေပမယ့္ဆရာရဲ႕သင္ၾကားႏိုင္စြမ္ းနဲ႔ရလဒ္ေတြကိုလည္း
ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွာက
စာေမးပြဲနဲ႔တိုင္းတာေနေတာ့ဉာဏ္ေ ကာင္းရင္အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမယ္။
ေအာင္မယ္ေပါ့။ဒါေပမယ့္သူတို႔မွာ
ကၽြမ္းက်င္မႈေတာ့မရွိႏိုင္ဘူး။
ယွဥ္ရင္ေတာ့ ကြာေကာင္းကြာမယ္။
ဒါေပမယ့္ဆရာရဲ႕သင္ၾကားႏိုင္စြမ္
ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔
စာေမးပြဲနဲ႔တိုင္းတာေနေတာ့ဉာဏ္ေ
ေအာင္မယ္ေပါ့။ဒါေပမယ့္သူတို႔မွာ
ကၽြမ္းက်င္မႈေတာ့မရွိႏိုင္ဘူး။
ကမၻာ့အဆင့္ကိုမီခ်င္ရင္စာက်က္ၿ ပီးမွတ္မိတာေလာက္နဲ႔
ျပန္ေျဖတာမ်ိဳးမလုံေလာက္ေတာ့ဘူး ။ဖင္လန္သား
ေတြလုပ္ေနသလိုပညာအေျခခံစီးပြားေ ရးကိုကမၻာ့အဆင့္အထိ
ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေအာင္လုပ္မွျဖစ္ လိမ့္မယ္။
ဖင္လန္ဘာေၾကာင့္ပညာေရးမွာတိုး တက္သလဲဆိုရင္ သင္ၾကားေရးကိုအရမ္း
ျပန္ေျဖတာမ်ိဳးမလုံေလာက္ေတာ့ဘူး
ေတြလုပ္ေနသလိုပညာအေျခခံစီးပြားေ
ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေအာင္လုပ္မွျဖစ္
ဖင္လန္ဘာေၾကာင့္ပညာေရးမွာတိုး
ထူးခၽြန္ေအာင္လုပ္ၾကတယ္။
သူတို႔သင္ၾကားတဲ့ ပုံစံက ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တဲ့သင္ၾကား နည္းမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
သင္ၾကားနည္းမွာသူတို႔အတြက္စံတစ္ ခုသီးျခားရွိေနတယ္။
ဒုတိယအခ်က္က သင္ယူမႈမွာသူတို႔က အေ ရးအႀကီးဆုံးကဘာလဲလို႔အၿမဲဆန္း စစ္တယ္။
သူတို႔သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္ မွာ
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို အလြတ္က်က္မွတ္ ရတာမ်ိဳးေတြ လုံး၀မရွိေတာ့ဘူး။
သူတို႔ကၾကက္တူေ႐ြးလိုအလြတ္႐ြတ္ ပညာေရးထက္
ေတြးေခၚစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ပညာေရးကိ ုဦးစားေပးလာၾကတယ္။
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာအလြတ္က်က္ဖို ႔မဟုတ္ဘူး၊
သူတို႔သင္ၾကားတဲ့ ပုံစံက ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တဲ့သင္ၾကား
သင္ၾကားနည္းမွာသူတို႔အတြက္စံတစ္
ဒုတိယအခ်က္က သင္ယူမႈမွာသူတို႔က အေ
သူတို႔သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို အလြတ္က်က္မွတ္
သူတို႔ကၾကက္တူေ႐ြးလိုအလြတ္႐ြတ္
ေတြးေခၚစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ပညာေရးကိ
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာအလြတ္က်က္ဖို
စဥ္းစားေတြးေတာဖို႔
အေျခခံလို႔သေဘာထားလာၾကတယ္။
အေျခခံလို႔သေဘာထားလာၾကတယ္။
ကၽြန္ ေတာ္တို႔အခ်မ္းသာဆုံးေက်ာင္းေတြ ေတာင္မွ
ကမၻာ့အဆင့္မီလို႔သာေျပာေနတယ္အဲ ဒီလိုမလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။
Q : ဒါဆိုရင္ဆရာရယ္ဖင္လန္ကို မီဖို႔ဆိုတာပညာေရးကို
ဖင္လန္လိုလိုက္လုပ္လိုက္တာနဲ႔ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။စီးပြားေရးကြာ ဟခ်က္ေတြ၊မညီမၽွမႈေတြ
ေမ့ထားလိုက္ၿပီးသူတို႔လိုပုံတူ ကူးတာမ်ိဳးေပါ့။
A : စီးပြားေရးကြာျခားတယ္ေျပာရေအာင္ ဖင္လန္မွာလည္း ဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေ တြရွိတာပဲဗ်။
သူတို႔ကဆင္းရဲတာကိုမေျပာဘူး။
သင္ၾကားမႈသင္ယူမႈမွာ ဘယ္ေလာက္စြ မ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲ
ကမၻာ့အဆင့္မီလို႔သာေျပာေနတယ္အဲ
Q : ဒါဆိုရင္ဆရာရယ္ဖင္လန္ကို မီဖို႔ဆိုတာပညာေရးကို
ဖင္လန္လိုလိုက္လုပ္လိုက္တာနဲ႔ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။စီးပြားေရးကြာ
ေမ့ထားလိုက္ၿပီးသူတို႔လိုပုံတူ
A : စီးပြားေရးကြာျခားတယ္ေျပာရေအာင္ ဖင္လန္မွာလည္း ဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေ
သူတို႔ကဆင္းရဲတာကိုမေျပာဘူး။
သင္ၾကားမႈသင္ယူမႈမွာ ဘယ္ေလာက္စြ
ဆိုတာကိုပဲ ဂုဏ္ ယူေျပာၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာလည္း
လူမည္းရပ္ကြက္ကဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္း ေတြရွိတာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာလည္း
လူမည္းရပ္ကြက္ကဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္း
သူတို႔အထက္တန္းေအာင္ ၿပီး
ေကာလိပ္ကိုသြားရင္ ေအာင္ျမင္ၾကတာပဲဗ်။
ေကာလိပ္ကိုသြားရင္ ေအာင္ျမင္ၾကတာပဲဗ်။
လူျဖဴေတြထက္ေ တာင္
ေအာင္ျမင္ေသးတယ္။
ေအာင္ျမင္ေသးတယ္။
ဒီေတာ့ဆင္းရဲတာ ၊စီးပြားေရးကြာဟတာေတြနဲ႔သိပ္မဆိ ုင္ေတာ့ဘူး။
သင္ၾကားေရးပဲ အေရးႀကီးတယ္။
သင္ၾကားေရးပဲ အေရးႀကီးတယ္။
လူမ်ိဳးကြဲျပားတာလူ တန္းစားကြဲျပားတာရွိေကာင္းရွိ မယ္။
ဒါ ေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာ
ကြဲျပားျခားနားႏိုင္တယ္လို႔ေျပာ တာေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။
Q : ဖင္လန္သားေတြပညာေရးကို
ျမႇင့္တင္ရာမွာဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ ကို ဦးစြာျမႇင့္တင္ခဲ့တယ္လို႔သိ ရပါတယ္။
ဒါ ေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာ
ကြဲျပားျခားနားႏိုင္တယ္လို႔ေျပာ
Q : ဖင္လန္သားေတြပညာေရးကို
ျမႇင့္တင္ရာမွာဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑
သူတို႔ကဆရာအလုပ္ကို
ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္အလုပ္တစ္ခုလို တန္ဖိုးထားၿပီး
ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတာပါ။
ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္အလုပ္တစ္ခုလို
ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တိ ု႔ အေမရိကန္မွာကေတာ့ဆရာဆိုတာ
အမ်ိဳးမ်ိဳးအပုပ္ခ်ၿပီး လက္ၫႈိးထိုးစရာတစ္ခုအေနနဲ႔
သေဘာထားၾကတာ။
အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဆရာ့အေနနဲ႔ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
A : သူတို႔ကဆရာကိုသိပၸံပညာရွင္ေတြလိ ု႔ထင္ၿပီး၊
အမ်ိဳးမ်ိဳးအပုပ္ခ်ၿပီး လက္ၫႈိးထိုးစရာတစ္ခုအေနနဲ႔
သေဘာထားၾကတာ။
အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဆရာ့အေနနဲ႔ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
A : သူတို႔ကဆရာကိုသိပၸံပညာရွင္ေတြလိ
စာသင္ခန္းကိုဓာတ္ခြဲ ခန္းလိုသတ္မွတ္ထားၾကတာ။
ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ကဆရာတိုင္းကိုမာစတာဘြဲ႕ တစ္ခုခုရမွအတန္းကိုအပ္တာ။
ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ကဆရာတိုင္းကိုမာစတာဘြဲ႕
သူတို႔ ယုံၾကည္ထားတာက
မာစတာဒီဂရီတစ္ခုခု
ရထားတဲ့သူေတြဟာပညာေရးဆိုင္ရာသေ ဘာတရားကိုပဲသင္သင္၊
မာစတာဒီဂရီတစ္ခုခု
ရထားတဲ့သူေတြဟာပညာေရးဆိုင္ရာသေ
လက္ေတြ႕ပဲလု ပ္လုပ္
ေပါက္ကရလုပ္မယ့္သူေတြလို႔ မထင္ၾကဘူး။
ေပါက္ကရလုပ္မယ့္သူေတြလို႔ မထင္ၾကဘူး။
သူတို႔ကသင္ၾကားမယ့္အေ ၾကာင္းအရာေတြကို
ေကာင္းေကာင္းျပင္ဆင္တတ္မယ္၊ဘာ သင္ရမယ္ဆိုတာသိတယ္၊
ဘယ္လိုသင္ရမယ္ဆိုတာလည္းသိၾကတယ္။
ေကာင္းေကာင္းျပင္ဆင္တတ္မယ္၊ဘာ
ဘယ္လိုသင္ရမယ္ဆိုတာလည္းသိၾကတယ္။
ဒါကသူတို႔ဘာေၾကာင့္မာစတာဘြဲ႕ရေ တြကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရသလဲဆိုတဲ့ပထမအခ်က္။
ဒုတိယအခ်က္ကသူတို႔က ဆရာအလုပ္ကို ငတ္လို႔လုပ္တာဆိုတာထက္
ေ႐ြးခ်ယ္ရသလဲဆိုတဲ့ပထမအခ်က္။
ဒုတိယအခ်က္ကသူတို႔က ဆရာအလုပ္ကို
တတ္လို႔ ဝင္လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္။
တကယ့္ကိုပ႐ိုေတြဆန္ဆန္ဝင္လုပ္ၾ ကတာ။လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္း ပူးေပါင္း
ေဆာင္႐ြက္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ရွိၾကတယ္။
ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာတစ္ဦးကို တစ္ဦးအျပည့္အကူအညီေပးၾကတယ္။
တကယ့္ကိုပ႐ိုေတြဆန္ဆန္ဝင္လုပ္ၾ
ေဆာင္႐ြက္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ရွိၾကတယ္။
ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာတစ္ဦးကို
သင္ ခန္းစာေတြကို
ပူးေပါင္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။အႀကံဉာဏ္ ေတြေပးၾကတယ္။
အဲဒီလိုတစ္ဦးကိုတစ္ဦး အႀကံဉာဏ္ေပးတာကိုလည္း
ဆရာလုပ္တယ္လို႔မယူဆၾကဘူး။သင္ခန္ းစာေတြကိုႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာ ဆိုးတယ္ေျပာေျပာအလယ္ေခတ္ပညာသင္ စနစ္
လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲသြားေနၾကေ သးတယ္။
ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေနကုန္အလုပ္လုပ္ရတယ္။
ပူးေပါင္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။အႀကံဉာဏ္
အဲဒီလိုတစ္ဦးကိုတစ္ဦး အႀကံဉာဏ္ေပးတာကိုလည္း
ဆရာလုပ္တယ္လို႔မယူဆၾကဘူး။သင္ခန္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာ ဆိုးတယ္ေျပာေျပာအလယ္ေခတ္ပညာသင္
လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲသြားေနၾကေ
ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေနကုန္အလုပ္လုပ္ရတယ္။
ေန႔တိုင္းလုပ္ရတယ္။
တစ္ဦးတည္းလုပ္ေနရင္ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေတြ က်ဆင္းတတ္တယ္ဆိုတာ
ဖင္လန္သားေတြ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ဦးတည္း လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အေနအထားေတြကိုသူတို႔
ေရွာင္ၾကတယ္။ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ ျခင္းရဲ႕ရလဒ္ေတြကိုသူတို႔
ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္းသူတို႔ေအာင္ျမင္ၾ ကတယ္။
https://www.facebook.com/saya. gyi.3/posts/304897152958904
တစ္ဦးတည္းလုပ္ေနရင္ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေတြ က်ဆင္းတတ္တယ္ဆိုတာ
ဖင္လန္သားေတြ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ဦးတည္း လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အေနအထားေတြကိုသူတို႔
ေရွာင္ၾကတယ္။ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္
ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္းသူတို႔ေအာင္ျမင္ၾ
https://www.facebook.com/saya.
သင္ရိုးနဲ႔ သင္နည္းစနစ္ေတြပါ စနစ္တက်ျဖစ္လာေစဖို႔ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းျမွင့္တင္ဖို႔ကို အေသအခ်ာလိုအပ္ပါတယ္ ...
ReplyDelete